natt tankar!

Region Gotland vill satsa på idrotten, men nobbar arrangemang av sm-veckan för att de inte finns pengar.
De vill satsa på en levande landsbygd, men lägger ned skolor hej vilt för att spara pengar. De vill satsa på sjukvård och äldreomsorg, men de drar in på personal och pengar för att de inte har råd.
Med 34% i skatt är vi bland de komuner som har högst skatt i Sverige.
Tekniskanämnden går med vinst varje år.
SÅ HUR FAN KAN ALLT ANNAT GÅ MED FÖRLUST?!
Något måste vara riktigt, riktigt fel!
Jag själv är en aktiv idrottare, hade regionen satsat mer på idrotten så vet jag att många fler duktiga idrottare hade gått längre. Man kommer till en viss nivå, sedan tar det stopp eftersom det inte finns tillräckligt med kapacitet här på ön för att nå högre!
Om skolorna på landsbygden läggs ned kommer landsbygden att dö ut. Gotland kommer dö ut!
Jag vet att det är många som kommer att flytta här ifrån om det händer, även jag själv.
Man ska inte behöva åka buss 2 timmar om dagen för att gå i skolan, det orkar man inte och man kommer inte kunna ha någon fritid! Jag åker buss 80 min varje dag, och bara det är jobbigt.
Om regionen vill få hit mer folk så är det sämsta de kan göra att lägga ned skolor och dra in på allt!
Gotland 2025 kan de ju bara glömma om de inte satsar på sjukvården, äldreomsorgen, idrotten och skolorna.


Kommentarer
ee

Du har så rätt jossis!

2012-01-04 @ 16:27:59
URL: http://emmahallbom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0