Home sweet home

Har insett att jag har massa "hemma", 1:a hem är väl här på gården, 2:a hem är Silte, 3:dje Levide, 4:e Pikaböl å tydligen 5:e båten nu! :)
Känns bra, är man trött på 1:a så kan man ju bara välja vart man vill ;)

Gick upp halv sju, pigg som fan! Gick ut i ladugården, gav djuren mat, gick in, gav kattfan mat å sen åt jag choklad. Började rensa köket 8, hållit på hela dagen med att rensa + städa i kök, tvättstuga å lite i min stuga! Å har självklart varit i ladugården ikväll med! Fredrik var här å bytte olja på sin bil, jag gick i ladugården ungefär 5 min efter han åkt.. Fick ringa honom å be honom vända! En slang till en vattenkopp hade gått hål på, vattengrej är inte min starka sida, Så stooooort tack till Världens bästa Freddy!

Kääääns gutt som faanken!
Fyrhjulingsvagnen är full av sopsäckar å kassar! Tänkte fortsätta med vardagsrummet å salen imorgon kanske! måste dock bli helt färdig med det jag gjort idag, dammsugning + skurning kvar!

Åt 2 mackor till lunch Å choklad! Nu till middag blev det.....CHOKLAD! duktigt. inte varit hungrig eller haft tid/lust att laga mat på hela dagen!

Får bli bättre imorgon, då ska jag baka också!

mihihih

Hemma igen! Ganska skönt faktiskt!

Båtresan hem gick så sjukt fort!! Vart nere i maskin med min underbara å hans jobbarkompis. Efter 6 dagar utan finaste så vart det otroligt skönt att få krama å kyssa honom! Och på tisdag går han äntligen av!
Henke å underbara Angelica var snälla och hämtade mig vid båten! :)

Ida & Rikard åkte till sthlm en halvtimma innan jag kom till ön, mami & papi åker om typ 5 timmar å Henrik & Angelica åker på tisdag morgon. 6/9 i familjen flyr ön lagom när jag kommer hem! Jaja, jag har iaf huvudansvaret för gården å alla djuren nu fram tills på lördag!

Borde sova eftersom jag ska upp tidigt!

Under dagen så ska jag:

• Städa min stuga
  • Baka
  • Ge djurenmin

If we all fly away, who will stand strong alone?

Saknar min älskade pojkvän!
Saknar min fantastiska My!
Saknar min fina Damien!
Saknar min söta Jack!
Saknar min underbara farfar!
Saknar min söta familj!
Saknar mina underbara, älskade å fina Claessons!

Men, imorgon får jag träffa min uuunderbara pojk iaf!
Och Henkis hämtar mig vid båten! å funderar starkt på att gå upp vid 5 på måndag morgon för å prata lite med mami å papi innan de åker till Riga i 6 dagar.
Ska ha hand om gården + alla djuren! ;) guuuuttt som fanken!
Ska rensa, slänga så in i helvete å städa HEEELA måndagen, överallt i huset(förutom mami å papis rum)!!!

Å min pojk går av på tisdag, så ska in till staden å möta honom då tror jag!

Sen får jag se vad som händer resten av de 3 veckor som jag förmodligen kommer tillbringa på ön!!
Så hör av er om ni vill hitta på något med mig!!! ;)
SKA iaf träffa Claessons fleeera gånger, leka med My, fika med Linnea å busa med mina älskade stjärnor! ;)

Auschwitz Birkenau

Glad midsommar!

Då vart det midsommarafton även i år!

Har alltid firat på Gotland, har firat hemma med att binda stång å kransar å dansat runt med Bobergs å Claesson. de senaste 5-6 åren har jag varit på Burgsviks camping å bundit å dansat runt stången på dagen å sen antingen varit hemma eller hos mamma å pappas polare på kvällen. Förutom för 2 år sen då jag va med Sanna å hennes familj i Fide.

I år sitter jag i Pikaböl med min familj här. Trevligt å mysigt :)
Åt sill å potatis å allt det där förut, sedan tog alla sig ett streck. Rastlös som jag är så gick jag ut i stallet å mockade + sopade. Nu ska vi nog börja med kvällsmaten.

småland

Sitter just nu i sängen i pikaböl, har precis duschat, pratat med min finaste å ser nu på tv.

Har sprungit som en dåre upp å ner för en smal, brant, jävla trapp med hur mycket kartonger som helst!! Gutt med motion iaf, varmt så in i helvete vart det med! ;)

Imon bär det av mot Kalmar för å köpa massa inför midsommar, med pappa Göran.

Hem på söndagnatt igen, "gårdsvakt" mån-lör!
Å ska till frissan med Jack på fredagen. Råkade ju klippa honom i lördags, välbehövligt, men blev riktitgt dåligt :P

Saknar massa där hemma å min underbara pojk !

It's a beautiful day!

Bloggen har stått väldigt stilla sedan jag kom hem..
Anledningen till det är att jag umgåtts en massa med min finaste pojk.
Och har dessutom haft fullt upp inför skolavslutningen som var i fredags, hade en helt sjukt underbar dag!
Har för övrigt flyttat ut i stugan, så galet skönt! Dock blev jag av med den i onsdags, eftersom H är här :)
Jag å E har fått sova inne i stora huset på syrrans gamla rum, funkat fint det också!
Alla syskon (med respektive) var här i lördags kväll på middag, trevligt.
Igår var jag hemma i Silte å fikade, riktigt länge sedan sist! Så fort jag kommer till ön ska jag hitta dit igen!!
Å på kvällen var jag å E hos hans familj på middag, trevligt! :)
Nu ska jag duscha, packa det sista å sedan bär det av mot staden.
Lite shopping å förhoppningsvis mys vid m å m väntar under dagen, fram tills båten går.
Åker till Småland ikväll å troligtvis hem på söndag igen.

Första dagen i Polen. Fotboll & AUSCHWITZ!

AUSCHWITZ BIRKENAU
HAR FLER BILDER, men måste duscha å packa nu, sen drar vi mot staden å senare mot båten å fastlandet.

STHLM

jag kan lova hela världen att jag står vid mitt ord

Det där med bilder, det kommer!
Haft en underbar vecka, med massa mys.
Skolan har varit slapp, och kommer vara det de 4 sista dagarna av högstadiet också!
Galet vad gött att snart gå på gymnasiet!
Känns bättre då..
H kommer på onsdag, saknar henne väldigt mycket. Å när hon åker hem så följer jag med henne.
Firar alltså midsommar i Pikaböl i år!
Imon är det skola, ska i princip bara städa, lämna tillbaka böcker å ha hk.
Ska även fixa lite som vi ska ha till vagnen, som vi klär på tisdagkväll, blir nog bra!
Måste pallra mig till D+J någon dag också, inte träffat dem sen den 20e.

Hemma!

Äntligen hemma!
Eller så ska jag kanske inte säga, har haft det riktigt grymt bra å skulle gärna stanna kvar, MEN saknaden efter många här hemma var för stor ;)
Tänkte försöka köra en sammanfattning av alla dagar, kommer säkert bli långt!
Vi tog båten till Nynäs 07.05 onsdagen den 23/5, tog pendeln till sthlm, lämnade väskorna på Zinken å sen åt vi mat. Kommer inte ihåg vad vi gjorde mer den dagen.
24/5
Vi åt frukost, sedan tog vi pendeln till cityterminalen å där delade vi upp oss i 2 grupper för studiebesök, antingen på polishögskolan eller på dn. Jag å mitt gäng tog bussen till Polishögskolan å blev uppdelade i 2 grupper där också. Gick omkring där i ca 3 timmar.
Tog bussen till cityterminalen å inväntade de andra.
En i klassen har astma å hade otroligt svårt att andas.
Vi skulle vidare till 2 andra studiebesök å det var ont om lärare, så jag å en annan i klassen tog med henne till pendeln mot Zinken där hennes pappa mötte upp eftersom hon inte skulle med till Polen.
Så vi missade halva studiebesöket på sthlms universitetet, fett drygt vart det när vi kom dit så vi missade nog inte så mycket!
På kvällen fick jag även reda på att en i klassen hade fått åkt ambulans :p Han hade mått illa, varit kritvit å spytt. Han erkände inte förens på sjukhuset att han hade provat att snusa! :p
När alla studiebesök var färdiga tog vi buss till Skavsta checkade in å allt det där, tog flyget till Katowice.
Blev hämtade med buss av vår otroligt härliga polska busschaufför Artur, som var med oss hela resan!
Sov den natten å även den kommande på en bensinmack, faktiskt det mysigaste rummet på hela resan!
Den 25/5
Vi åt frukost i den bröllopsklädda matsalen, sedan åkte vi till en skola.
Killarna spelade fotbollsmatch mot killarna i den skolan (tradition), för första gången på 10 år vann VI!!!!
Efter det skulle vi tjejer spela volleyboll mot deras tjejer, INGEN av oss kunde några regler eller något å de var inte så bra på engelska.
Men vi körde en liten stund å det gick huuuur dåligt som helst för oss, men vi hade ganska kul.
Gav upp det där med volleyboll å körde vi + deras killar mot dem å våra killar i fotboll istället! Blev oavgjort tror jag.
Efter vi hade fikat å ätit på skolan så åkte vi till Auschwitz å hade guidadtur, har inte mycket mer att säga om det än att det var riktigt hemskt å ofattbart stort! Jag tycker att ALLA borde åka dit någon gång i sitt liv.

Kommer inte ihåg allt vi har gjort under resan å inte vilka dagar!

Åkte iaf till Kraków den 26/5, vi tjejer hade fri tid där i ungefär 2 timmar medan killarna hade guidadtur, sen bytte vi. Hade fri tid hela kvällen, guuutt! Å sov på ett nunnekloster, såg ut som ett helt vanligt lägenhetshus!
27/5

Blev nu väldigt osäker på vad vi gjorde då!
Vet iaf att vi var på mässa vid 10 i Mariakyrkan på stora torget i Kraków, ganska värdelöst eftersom man inte förstod någonting, men vi gjorde det för Maciejs skull. Jag å Julia fick översättning till engelska på hans mobil så vi hängde med lite mer än de andra iaf!
Ingen aning om när vi åkte från Kraków till Zakopane just nu, får återkomma när jag kollat bilder å så! ;)

I Zakopane så bodde vi iaf på ett riktigt fint hotell med hur nice utsikt som helst! Helt förälskad!
Vi gick i något litet berg upp till en liten by å kollade, tog en sittlift ner. Hahaha, trodde aldrig jag skulle få se Hardy så rädd! Jag, Julia å Maciej fick åka med honom bara för att han var så höjdrädd!
Sen hade vi fri tid i Zakopane i typ 4-5 timmar.
På kvällen kom det Goralfolk å spelade å dansade för/med oss, typ folkmusik.
Dagen efter fick vi välja om vi ville bestiga ett berg eller om vi ville till ett äventyrsbad med varmakällor, bestämmde mig med en gång för berget, men ändrade mig 15 min innan eftersom jag hade galet ont i knät.
Heeelt galet kul å skönt å bada!
Somnade i bubbelpoolen! :p
Dagen efter det så tror jag att vi var i en saltgruva med guid å påbörjade den långa resan mot Bosnien.
Åkte genom Slovakien till Ungern där vi sov under natten, fortsatte genom Kroatien till Bosnien.
I Sarajevo bodde vi på ett 3-stjärnigt hotell, iaf vi tjejer. Killarna bodde på samma hotell men mycket sämre!
Gick omkring i Sarajevo med en guid i ungefär 3 timmar, sedan hade vi fri tid fram till klockan 17.
På lördagen påbörjade vi resan hemåt, Bosnien-Kroatien-Ungern, sov i Ungern på ett 2-stjärnigt hotell.
Hade guidadtur i Budapest å sen hade vi fri tid på torget i 3-4 timmar. Åkte tillbaka till hotellet, duschade å fixade oss inför "den sista måltiden" som vi hade på kvällen. Riktigt mysigt!
I bussen tillbaka till hotellet så fick vi gå fram en å en till micken. Hardy berättade vad lärarna tyckte om oss å hur vi hade utvecklats under de här 3 åren. Å sen skulle vi säga minst 1 bra sak med resan.
Jag hade planerat ett jättebra tal, å sen när jag kommer fram så säger Hardy: Hade jag varit 16 så hade jag blivit förälskad i Josefin för hennes charm, att hon är en stadig flicka, omtänksam å en klippa å hon är alltid glad å skrattar tillomed när man lägger en isbit på hennes rygg!

Kom av mig med en gång å sa bara snabbt att det bästa med resan var staden Budapest.. Haha!
Så igår gick vi upp kvart över 6, å fixade oss, åt frukost å satt färdiga i bussen 20 i 8. Åkte till flygplatsen, tog flyget till Skavsta. Blev hämtade med buss å åkte till Nynäshamn, åt pizza å spenderade tid där i 5 timmar i väntan på båten, drygt men ändå skönt.

Den segaste båtresa hem jag någonsin har varit med om!!!!

Helt underbart att komma av båten vart det iaf!!! Äntligen!